תנועה כמו תזונה

תנועה היא לא אופציה אלא הכרח. ההתייחסות לתנועה צריכה להיות כמו שמתייחסים לתזונה - אי אפשר להתקיים בלעדיו.


מהי תזונה נכונה עבורנו? זה מאד פשוט, וממש לא מסובך: מעט, מגוון, ולא מעובד. זהו.

אם נקביל זאת לתנועה אז זו גם ההמלצה שלי: תנועה צריכה להיות מגוונת, כמה שיותר טבעית, אבל בהשוואה לתזונה צריך להרבות בה.

רוב האנשים אינם מקיימים אורח חיים תנועתי, ישנם כאלה שלא נעים בכלל, ואפשר להמשיל זאת להרעבה של הגוף. יש כאלה שנעים כמו: ריצה של שעה כל בוקר או שעת פילטיס כל בוקר, או רכיבת אופניים בשבת... ואז יושבים במשרד 8 שעות...ואם אנחנו משווים לתזונה אז זה כמו לאכול רק תפוזים כל יום.. בריא? כן, נותן הרבה, אבל-- צריך גם אבוקדו, צריך גם אגוז, וצריך גם דג... צריך לאכול מגוון- כבר אמרנו.

אז מהי תנועה מגוונת?


ללכת לעבודה במקום ליסוע, אם אין ברירה אז נחנה רחוק ונלך קילומטר.

לאסוף את הילדים מהגן- באופניים, ברגל- במקום באוטו.

במקום מעלית לקומה 8 נעלה במדרגות,

לקום מהכיסא כל 15 דק, להימתח

להקליד בעמידה

להתיישב בכריעה

לכתוב בשכיבה על הבטן

להתכופף

לטפס..

לרקוד

העיקרון הוא: לגוון, ולהפעיל כמה שיותר חלקי גוף שונים, בסוגי תנועה שונים.

לא פשוט- אין ספק. צריך לוותר על נוחות. קשה מאד לשנות, ולהפסיק עם אורח חיים ישבני. אנחנו מחפשים כל הזמן נוחות, זה ב- דנא שלנו לחפש נוחות- לחסוך באנרגיה. אבל, הסביבה הזו יותר לא קיימת. אני לא צריכה יותר לרדוף אחרי ארוחת הערב שלי, ולהדליק מדורה כדי לאכול.. כך שלא באמת צריכה לנוח.. צריכה .. אבל מעט..

הגישה צריכה להשתנות אנחנו צריכים להניע את ה-דנא שלנו. נוחות ואורח חיים חסכוני באנרגיה אומר פחות תנועה, וזה לא עושה אותנו יותר בריאים. נוחות היא הגיונית לטווח קצר אבל מקשה על הגוף לטווח הארוך. ככול שהפחתנו את העבודה הפיזית שלנו אנו פחות ופחות נעים. נכון שנפטרנו מהצורך בתנועה כחלק ממציאת אוכל פרנסה או חיי חברה, אבל אנו עדיין חייבים את התנועה עבור גופינו. צריך להפוך את הפעילות הגופנית שאנו עושים לעשירה בחומרים מזינים.. בדיוק כמו אוכל.. הוא חייב להיות מזין..


אנו צריכים לשנות את החשיבה.. לא עוד משפטים כמו- היום יש לי אימון כושר.. או מחר יש לי פילטיס..

אנחנו יכולים להרים משקולות, ולעשות מאות סקווטים ולאנג'ים ולהשתתף באימון קיק-בוקסינג ולהיות בכושר מעולה, ובכל זאת הגוף יכאב, ובכל זאת יהיו מחלות.. והסיבה היא פשוטה- אני מתאמן שעה ביום אבל 10 שעות יושב במשרד.

אז נהדר שאת עושה פילטיס, ויופי שאת מרימה משקולות, אבל אורח החיים שלך בכללי צריך להיות גם בתנועה.

קומו, תזוזו תנועו מגוון

ואל תאכלו כל יום רק תפוזים!

ד"ר סיגלית דסה שלומוב



3 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול